Zarah Bracht / Theater Rotterdam
Being wrong and how to admit it
Zarah Bracht / Theater Rotterdam
Being wrong and how to admit it
Zarah Bracht / Theater Rotterdam
Being wrong and how to admit it
Zarah Bracht / Theater Rotterdam
Being wrong and how to admit it
“THIS IS ALL WRONG” – Greta Thunberg
Het spijt me. I regret. Ich bedauere. Je suis profondément désolé. Zo zelden en moeilijk rollen die woorden uit de monden van politici en bedrijfsleiders. Hunkerend naar een écht excuus onderzoekt Zarah Bracht in Being wrong and how to admit it het fenomeen ‘fouten bekennen’.
Geïnspireerd door Yanis Varoufakis’ politieke memoires Adults in the room en de daarin beschreven onmacht van Europese toppolitici om fouten toe te geven, creëert ze een politieke figuur, gespeeld door Kirsten Mulder, die zich in kronkels en bochten wringt om een verontschuldiging uit haar lijf te wurgen voor gemaakte fouten en geleden leed.
We worden de beklemmende binnenwereld van de politica ingeloodst. Begeleid, en soms ook tegengewerkt, door de sound en ritmes van twee drummers live op het toneel, vecht de politica met haar eigen demonen: systeemdenken, machtsfantasieën, ontmenselijkende abstracties, de ondankbaarheid van de burger en verdedigingsreflexen. Kan ze onder de formuleringen en maskers van het politieke spel, ergens nog de oprechtheid terugvinden om ‘sorry’ te zeggen?
Being wrong and how to admit it werd in genomineerd voor de BNG Bank Theaterprijs 2021
"Ineens is de worstelende toneelpoliticus van Zarah Bracht hoogst actueel."
"Om het conflict tussen ratio en gevoel zichtbaar te maken, kronkelt en beweegt Kirsten Mulder, die de politica met veel vuur speelt, over de vloer."
Tekst en regie - Zarah Bracht Spel - Kirsten Mulder Compositie en drums - Ata Güner Drums - Annemarie van den Born Scenografie - Rosemarie Allaert Kostuum - Erik Bosman en Karin van der Leeuw, Kostuumatelier Theater Rotterdam Lichtontwerp en lichtobjecten - Hendrik Walther Dank aan Nina de Jong