FADAT
Kikker Stelt Voor: Trying to get cozy in the dark dark void
This physical and visual performance unveils an atmospheric exploration of emptiness. An emptiness reverberating from, around, and through the bodies of the performers.
Two beings exist in a green void. This void, a hideous expanse of nothingness, stretches infinitely in every direction, leaving them unsure if they occupy all of it or none of it at all. The boundaries of their being seem to blur, as they feel an overwhelming connection to all that was, all that is, and all that ever will be. Anything could happen because nothing ever will. In the void, danger is looming because nothing touches them. They are caught in a cruel dance, where their misery births a bizarre enjoyment. Stunned by possibility, grasped by fear and sparked by joy, they are stretched to an extreme. A deep longing for coziness and comfort creeps in, culminating in a desperate quest for blankets.
Credits
creation, performance, sound design: FADAT
stage installation, costume design: Arthur Guilleminot
dramaturgy: Peter Missotten
coaching: Peter Vandemeulebroecke, Esther Snelder
outside eye: Michiel Vandevelde
photography: Ies Kaczmarek
visual design: Heleen Mineur
text: excerpts by Clarice Lispector, translated by Johnny Lorenz, from A BREATH OF LIFE, copyright ©1987 by the Heirs of Clarice Lispector, translation copyright ©2012 by Johnny Lorenz. Reprinted by permission of New Directions Publishing Corp. Clarice Lispector, UM SOPRO DE VIDA, © Paulo Gurgel Valente, 1973
looped soundsample first scene: Wuji
residencies: Het Huis Utrecht, Platform Nexus
co-production: ON_OFF_SPACE fueled by deSingel
supported by: Performing Arts Fund NL, Janivo Stichting, Amarte Fonds, Cultuurfonds
FADAT is een performance collectief bestaande uit de Nederlands-Iraanse broer en zus Manuel Groothuysen en Diane Mahín. Na theoretische studies in sociale en geesteswetenschappen, begon het duo met samenwerken tijdens hun studies aan de Toneelacademie Maastricht. Zij vinden elkaar in hun existentiële en absurdistische opvattingen over de werkelijkheid en hoe de mens onderworpen is aan de manipulatie van andere (niet-)menselijke entiteiten. Deze ideeën kunnen overweldigend en confronterend zijn, maar wanneer je uitzoomt, ook bevrijdend en pijnlijk grappig. Zij verbeelden deze concepten naar audiovisuele performatieve realiteiten, die zich laten informeren door menselijk gedrag binnen zowel gefabriceerde als onvermijdelijke patronen.