Corpo Máquina Society
Poles
Corpo Máquina Society
Poles
Corpo Máquina Society
Poles
Corpo Máquina Society
Poles
Paaldanseres Yvonne Smink is meervoudig kampioen Nederlandse pole en maakt internationaal furore. Choreograaf Guilherme Miotto maakt speciaal voor en op haar lichaam een betoverende solo over kracht, kwetsbaarheid en zintuiglijkheid. Met live muziek van muzikant en componist Isaac Poels.
Vastberaden maar behoedzaam baant Yvonne zich in Poles een weg door een stalen buizenconstructie die voor haar als thuis voelt. Vol overgave activeert ze ieders zintuiglijkheid, rekt hem op en breidt hem uit. ‘Mogen we dit zien?’, vraag je je af. Met zijn choreografie onderstreept Guilherme Yvonne's ijzersterke techniek en laat hij je de kracht en de kwetsbaarheid daarvan ervaren. De totale lichaamsbeheersing en haar voortdurende spel met de zwaartekracht inspireren tot moed en nederigheid.
Met Poles sluit Guilherme Miotto zijn serie solo's voor en met unieke bewegers af. De serie begon in 2015 met breakdance-kampioen Menno van Gorp in Rise Up en werd in 2018 voortgezet met freestyle voetballer Nasser El Jackson in Ball.
Credits
Choreografie - Guilherme Miotto Performer - Yvonne Smink Muziek en muzikant - Isaac Poels Toneelbeeld en kostuums - Anne Habermann Lichtontwerp - Erik van de Wijdeven en Guilherme Miotto Dramaturgie - Moos van den Broek Artistiek assistent - Varenka Theunynck Instinctive Performance coach - Merlijn De Meyer Engelbeen
Corpo Máquina Society werkt vanuit het principe dat in ieder mens een danser schuilt. We laten zien dat theatraliteit voor het oprapen ligt in de dingen van de dag en dat werkelijk iedereen theatrale krachten heeft. Instinctieve Performance zoals ontwikkeld door artistiek leider en oprichter Guilherme Miotto is hierbij steeds uitgangspunt.
Voordat Guilherme Miotto eind 2017 besloot om zijn werk voortaan te produceren vanuit zijn eigen gezelschap Corpo Máquina Society danste hij bij o.a. Bruno Listopad, Krisztina de Châtel, Emio Greco en T.r.a.s.h. en maakte hij verschillende werken in samenwerking met o.a. Korzo (Rise Up - 2015) en DansBrabant (Even Worse -2017 en Ball – 2018). Instinctive Performance, de aanpak die Miotto in de loop van de jaren ontwikkelde, doceert hij o.a. op Toneelacademie Maastricht waar hij ook als mentor werkzaam is en deel uitmaakt van het kernteam. Miotto’s roeping is om kunst terug te geven aan de samenleving, aan de mensen en haar van iedereen te laten zijn. Daarom ook dat hij werk in verschillende vormen en op verschillende locaties met publiek deelt. Zijn aanpak kenmerkt zich door een grote drang om het werk ook in andere vormen dan ‘de voorstelling als af product’ met een publiek te delen.