Drie muzikanten/performers.
Poëzie, flarden tekst en andere schrijfsels.
Slam, gospel, rap en beatbox. Het publiek in een arena errond.
Hiermee presenteert DE MAAN je de realiteit van het leven, naakt en rauw. Kritiek, beats en dans vliegen je rond de oren.
Bij BOEF! zit het gezelschap midden op het plein – de ontmoetingsplek van een aantal zielsverwante outcasts. Ze zijn arm, kwaad en vervelen zich maar vinden elkaar in het maken van muziek.
De woorden die vaak tegen worden hen worden gebruikt, worden teruggekaatst via de muren van het grijze appartementencomplex. De muziek nodigt uit om te schreeuwen of te dansen. De hoop lonkt om de hoek in dit emotionele straatconcert. Lang leve de roos die uit het beton groeide toen niemand naar haar omkeek!
Regie - Ruud Gielens Concept en spel - Kaat Arnaert, Eric Kabongo, Joost Maaskant Kostuums - Freya Proost, Florence De Vocht (stage) Lichtontwerp - Ruud Gielens Techniek - Dominique Defossez, Thibault Annoot (stage) Coproductie - DE MAAN, Perpodium Met steun van - de taxshelter van de Belgische Federale Overheid en Cronos Invest Met dank aan - basisschool De Baan, Mechelen
Over DE MAAN
Ruud Gielens kan als geen ander met een diverse cast, een minimalistisch decor en sociaal, politieke thema’s een kleurrijke en levendige voorstelling neerzetten die elke toeschouwer zal raken.Gielens regisseert en speelt bij verschillende theaters in binnen- en buitenland. Hij maakte deel uit van het gezelschap Union Suspecte, regisseerde o.a. bij Theater Antigone, Muziektheater Transparant, Kaaitheater de Berlijnse Schaubühne, het Maxim Gorki Theater, Theater Neumarkt. Hij speelde mee in voorstellingen en van 2005-2009 was hij vast lid van de artistieke kern van de KVS.
Kaat Arnaert studeerde af als actrice aan het RITCS. De voorbije jaren werkte ze o.a. met regisseurs/makers. In 2018 maakte ze samen met Ahilan Ratnamohan, Benjamin Op de Beeck, Nona Buhrs, Farbod Fathinejadfard de voorstelling If there weren't any blacks you'd have to invent them in regie van Aurelie Di Marino.
Eric Kabongo werd vooral bekend door zijn hoofdrol in de Duitse kaskraker Welcome to Germany. Hij is eveneens aan het werk te zien in de originele Netflix films La Terre et Le Sang en Sawah, waarvoor hij op het Queen Palm International Film Festival (VS) werd bekroond voor Beste Mannelijke Bijrol.
Joost Maaskant is performer, muzikant en componist. Hij studeerde af in 2009 aan de performance opleiding op De Toneelacademie van Maastricht. Joost componeerde muziek voor o.a. Permanent Destruction (Naomi Velissariou, Theater Utrecht), Pitcho Womba Conga (KVS, Brussel) en Wunderbaum (Theater Rotterdam).