Esther Baalman, Hannelore Havelaar & Simon Michels
Kikker Experimenteert: Baby you were right I’m just fucked up & Marsmannen en Venusheuvels
Esther Baalman, Hannelore Havelaar & Simon Michels
Kikker Experimenteert: Baby you were right I’m just fucked up & Marsmannen en Venusheuvels
Esther Baalman, Hannelore Havelaar & Simon Michels
Kikker Experimenteert: Baby you were right I’m just fucked up & Marsmannen en Venusheuvels
Esther Baalman, Hannelore Havelaar & Simon Michels
Kikker Experimenteert: Baby you were right I’m just fucked up & Marsmannen en Venusheuvels
Theater Kikker gaat het experiment aan en presenteert makers midden in hun maakproces. Verschillende makers laten voor één avond zien waar ze mee bezig zijn en vragen feedback aan het publiek. Aan jou dus. Een intieme en verrassende avond en een kijkje in de Kikkerkeuken.
Met in deze editie: speciaal voor Valentijnsdag: 2 korte voorstellingen over de clichés rond mannen en vrouwen.
Marsmannen en Venusheuvels is een voorstelling over de eeuwig lijkende oorlog tussen mannen en vrouwen, het fundamentele onbegrip en woedende ongelijkheid. Door middel van vlijmscherpe monologen bevechten twee archetypes elkaar op de vloer: de man en de vrouw. Kan de strijdbijl begraven worden van een oorlog die sinds mensenheugenis wordt gevoerd? Kent zij een winnaar? Of alleen verliezers?
Simon Michels en Hannelore Havelaar zijn afstuderende makers van de opleiding Interactive Performance Design. Ze baseerden het stuk is geïnspireerd door Bloedbad van Gustav Ernst, een kritisch-feministische blik op de Oresteia. In deze montage voorstelling mixen zij tekst met humoristische scenes en zelfgemaakte muziek en visuals.
Baby you were right i'm just fucked up – Esther Baalman
In Baby you were right I’m just fucked up onderzoekt theatermaker Esther Baalman hoe ze zich moet positioneren in deze maatschappij en welke kanten van zichzelf ze daarvoor moet verbergen: ‘Hoe voelt het om mij als vrouw voort te bewegen? Waarom heb ik het gevoel dat ik me moet verschuilen achter een ‘normale’ façade? En hoe krijg ik mijn gevoel van vrijheid terug? Ik ben gewend mijn diepste behoeftes te zien als slecht of als een geheim’ In deze performance komen de geheimen aan het licht.
Esther Baalman is in juli 2020 afgestudeerd aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, theatervormgeving. Als maker is ze op zoek naar grenzen. Zij stelt zichzelf vragen als: wat wordt als normaal beschouwd? Wat zien mensen als normaal? Hoe verhoudt een persoon zich tot een ander? Wat beïnvloedt een persoon? Esther maakt performatieve installaties waarin zij de vormgeving en zichzelf centraal stelt. Esther houdt zich onder andere bezig met de psyche van de mens, machtsmisbruik en muziek. Zij probeert haar werk op een vaak absurde, humoristische maar tegelijkertijd intrigerende manier tentoon te stellen.